Sunday, May 9, 2010

129 (D-2) Calamity Jane / almost time to sign off

129 (D-2) Calamity Jane

One more day to go! (and we don't need to worry about the ash cloud...do we?)

Just a quick word to tell you all how much I have enjoyed preparing this blog and I do hope everyone has found bits and pieces of interesting things...even if we don't remember everything!

Jane ...Calamity Jane!
_________________
Martha Jane Cannary Burke, better known as Calamity Jane (May 1, 1852 – August 1, 1903), was a frontierswoman and professional scout. Her reputation comes from fighting Native American Indians and from her relationship with Wild Bill Hickok (fact or fiction?). She was a woman who exhibited kindness and compassion towards others, especially the sick and needy. This contrast helped to make her a famous and infamous frontier figure.



You can also listen to some songs about her:

1. A new song (April 2010) by Camélia Jordana: Calamity Jane



Tant de vallées, de prairies, de rivières
Et la joie des plaines
La chance, la déveine

J’ai croisé des cactus, des coyotes
Des roulottes à la chaîne
Et des fantômes à la pelle

J’ai dévalé tous les mondes
Mes bottes foulaient la poussière
De bonheurs et de peines

J’ai bravé cent dangers
Traversé les terres chères aux Cheyennes
J’en ai déçu des Sioux même

Calamity Jane (x4)
Calamity Jane (x4)

J’ai tant laissé derrière moi
Abandonné mon coeur au désert
Soumis mon corps aux tempêtes

J’ai misé sur demain
J’ai flambé mes dollars au poker
J’ai tout brûlé mes amulettes

J’en ai pisté des canailles,
Des terreurs, la nuit à cheval
Sous la chaleur sans éventail

J’ai croisé des prêcheurs, des païens,
Des hommes sans lois ni armes
Et un héros sans défauts, sans faille
Que j’aime

Calamity Jane (x4)
Calamity Jane (x4)

Tant de vallées, de prairies, de rivières
Et la joie des plaines,
La chance, la déveine

Si le ciel me faisait des cadeaux
Rêvés d’une vie nouvelle
Sans hésiter je revivrai la mienne

Calamity Jane (x4)
Calamity Jane (x4)
Calamity Jane (x4)


2. The film with Doris Day: http://www.youtube.com/watch?v=TXSkVK4sFLQ (trailer)



3. Another song by Alain Bashung: La Ballade de Calamity Jane

No comments:

Post a Comment